APFEL-STRUDEL

Några ur smaragdens kärntrupp har idag gjort en djupdykning i Österrikes finkultur och har landat någonstans mellan välbyggda finsmakare från syrefattiga bergstoppar och frysboxarna bredvid glassen på lidl. Apfelstrudel. Om det någonsin kommer att äga rum ett smaragdenmöte kommer denna ljuva bakelse serveras med glass... Jag tror fan jag ska servera det på min bröllop.

Tillagning: ung: 220C. varmluftsugn: 200C. Ta ut den frysta strudeln ur sin förpackning och lägg på en plåt täckt med bakplåtspapper.
Sätt plåten i nedre tredjedelen av ugnen. Baka strudeln ca 35 minuter, tills den är gyllenbrun.


Jag kan slutligen nämna att det är inte helt utan vågor av illamående jag skriver detta. Så här mycket apfelstrudel har jag då inte ätit på länge.

hälsningar smaragden på internet.

(Johan är smaragden själverkände finsmakare. "Han har en känsla för stil, han har ätit vid kungens bord")



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0