Visioner

Smaragden är en organisation som består av ett antal fysiska personer. Alltså är Smaragden en association. Ledningen för denna association agerar inte på traditionellt sätt som ledare utan finns bara i organisationen som ett ogripbart meafysiskt gungfly. Begreppet "ledning" har mer betydelse som "vägledning". Likt Buddismens strävan efter Nirvana strävar Smaragden mot att anvisa medlemmarna det yttersta tillståndet när det gäller balans och harmoni i själen.

Smaragden måste som en association naturligtvis ha tillgångar. Förutom det mänskliga kapital som Smaragden besitter måste Smaragden också hålla sig med rent fysiska tillgångar. Med glädje kan ledningen nu rapportera att Smaragden ignorerat finanskrisen och den analkande depressionen och ägnat sig åt viss konsumtion. Smaragdens mer näraliggande vision är att få medlemmarna ut på de öppna fälten där det skall bedrivas fotbollspel för fulla muggar. Smargden har alltså hos Clas Olsson införskaffat en jota! Håll ögonen öppna för framtida evenemang med Smaragdens spitter nya jota!!!!!

Tyvärr har Smaragden också två mindre angenäma förhållanden att rapportera om.

En Apfelstrudelkris kan skönjas. Frysboxarna hos Lidl är helt tomma på Apfelstrudel och denna tomhet återspeglar sig också i Smaragdenmedlemmarnas magar. Det är angeläget att Smaragdens medlemmar klargör för Lidl det nationalekonomiska sambandet mellan tillgång och efterfrågan. Om inte Lidl upprätthåller sitt lager med Apfelstrudel kan det lätt uppstå ett tillgångsunderskott, vilket i sin tur kan ge upphov till en svart marknad. Alla som läst samhällskunskap A bör besitta insikter om detta. Ledningen arbetar på att framställa en Power-Point-presentation med lättförståeliga grafer där Apfelstrudelkrisen kan åskådliggöras och förklaras för Lidl.

I tidigare sammanhang har ledningen varit inne på att mediaexponering utgör ett fundament för Smaragdens tillväxt. Ledningen har ännu inte kunnat se att någon visat upp en Smaragdentröja i televisionen eller på annat sätt bidragit till Smaragdens tillväxt; t ex genom att ge offentlighet åt en klämmig Smaragdenslogan. Ett exempel på sådan slogan kan vara följande: "Fråga inte vad Smaragden kan göra för Dig. Fråga inte vad Du kan göra för Smaragden. Gör bara vad Du blir tillsagd".

Avslutningsvis kan ledningen meddela att Smaragdens officiella hållning mot diamantpakten är att den inte existerar.

Ledingen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh nej, Apfelstrudeln tog slut innan jag hann smaka på det! Vilken skam!

2009-05-17 @ 22:22:40
Postat av: Leif Engström

Åh, Apfelstrudeln tog slut innan jag hann smaka på det! Vilken skam!

2009-05-17 @ 22:24:30
Postat av: Anonym

Åh, nu har jag börjat se dubbelt också.

2009-05-17 @ 22:25:02
Postat av: Björn

Det är lugnt, det är två av samma inlägg, jag ser det också.

2009-05-18 @ 14:20:59
Postat av: Action Man

lol wtf? Först "Åh nej" och sen bara "Åh"?

roflcopter

2009-05-18 @ 20:00:24
Postat av: Björn

ah shit roflcopter. sry.

2009-05-19 @ 00:11:14
Postat av: Simon

Då jag är något utav en person som inte riktigt tror på smaragdens mål så vet jag inte om jag hör hemma här, men jag gillar er så jag tänker tillhandage med reklam på min mkt. välbesökta blogg.



See you



Cheers!

2009-05-27 @ 00:06:33
URL: http://niledeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0